گروه علمی فرهنگی: رئیس دانشگاه تهران در آیین افتتاحیه کارگاه بین‌المللی کارآفرینی و آموزش عالی گفت: موضوع کارآفرینی به عنوان یکی از مهم‌ترین مسایل علمی پژوهشی دانشگاه تهران است.

عمید زنجانی افزود: دانشگاه تهران در جهت ماموریت و اهداف بزرگ خود که همانا تولید علم، حضور در صحنه‌های بین‌المللی علمی پژوهشی و پرورش نیروهای کارآمد و توسعه‌یافته است به کارآفرینی نیز توجه ویژه‌ای دارد.

وی از ایجاد دانشکده کارآفرینی در دانشگاه تهران با همکاری وزارت کار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 80 دانشجو در مقطع کارشناسی ‌ارشد در مراکز کارآفرینی مشغول به تحصیل هستند و برای رسیدن به اهداف مورد نظر بخش مهمی در پارک علم و فن‌آوری به مسئله کارآفرینی اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه تهران اولویت نخست را دستیابی به اهداف اصلی کارآفرینی عنوان کرد و افزود: ایران در حال رشد و توسعه است، بنابراین فرهنگ کارآفرینی باید به عنوان یک فرهنگ پایدار زمینه‌ساز توسعه در کشور باشد.

وی افزود: وقتی اراده در انسانی محقق می‌شود کار پدیدار می‌شود و هرگاه علم پیدا شود باید تبدیل به قدرت و کار شده و این فرایند باید در همه افراد تقویت شود.

عمید زنجانی با اشاره به کسب رتبه دوم کارآفرینی دانشگاه تهران در بین کشورهای اسلامی، تصریح کرد: شتاب تولید علم کشور در سه سال اخیر 10 برابر شده و امیدواریم بتوانیم به رتبه اول دست یابیم که همکاری‌های وزارت کار و دانشگاه تهران در این راستا ما را در نیل به این اهداف یاری می‌کند.

کد خبر 9631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز